0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door John (moderator)
Gevraagd op 27 juli 2017 16 11
47 bekeken

Hi!

Sinds een klein half jaar slik ik anti depressiva vanwege een angststoornis. Binnenkort zal ik gaan beginnen met het afbouwen van de medicatie.
Wat mij wel opvalt is dat ik in dit half jaar ruim 7 kg ben aangekomen. Iets waar ik zelf niet heel erg over te spreken ben. Ik weet dat het gebruik van anti depressiva en gewichtstoename een veelvoorkomend iets is, maar het blijft toch vervelend. Momenteel heb ik eerst mijn geestelijke gezondheid voorop gesteld en de gewichtstoename voor lief genomen, maar nu vind ik dat het toch wel erg hard gaat met mijn gewicht en wil ik dat proberen te stoppen.

Mijn eetpatroon is vrij gezond, altijd al geweest. Daarnaast sport ik drie keer per week. Hoe kan ik verder proberen deze gewichtstoename tegen te gaan?

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 27 juli 2017 17 21
Privé antwoord

Als je binnenkort gaat afbouwen en stoppen met het middel, zal dat gewicht ook weer er vanaf gaan als je op je voeding blijft letten en blijft sporten.

Gemarkeer als spam
Geschreven door unknown
Beantwoord door 31 juli 2017 7 55
Privé antwoord
Het kan verstandig zijn om wat aan de oorzaken van je klachten te doen. Beste zorgen voor volwaardige voeding, met zo min mogelijk geraffineerde suikers, wel zorgen voor voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Daarnaast kunnen bepaalde voedingssupplementen meehelpen om je eigen neurotransmitters aan te maken, wat kan helpen om beter in je vel te zitten en een gezond gewicht te krijgen.

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB