0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door John (moderator)
Gevraagd op 27 juli 2017 12 59
64 bekeken

Ik probeer sinds ongeveer 1,5 jaar veganistisch te eten. Ik eet ongeveer twee keer in de week een veganistische vleesvervanger en drink elke dag een glas sojamelk (beide met toegevoegd b12). Moet ik perse daarnaast b12 supplementen nemen om een b12-terkort te voorkomen? Of kan het zijn dat mijn lichaam prima kan leven op dit gematigde b12 dieet? Ik heb vooralsnog geen last gehad van extreme vermoeidheid.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 27 juli 2017 13 07
Privé antwoord

Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Dat kan alleen maar worden vastgesteld met een bloedonderzoek

Gemarkeer als spam
Geschreven door unknown
Beantwoord door 6 augustus 2017 20 22
Privé antwoord
Je lichaam heeft vaak een voorraadje en je merkt het soms pas als dat voorraadje helemaal op is en je je helemaal lamlendig voelt. Bij vegetarisch en zeker veganistisch eten kom je al snel stoffen tekort als lysine, carnitine, taurine, carnosine, zink, ijzer en vitamine B12. Vooral mensen met bloedgroep O kunnen eigenlijk niet zonder vlees. Je zegt dat je 2x per week een vleesvervanger eet maar wat eet je op andere dagen?

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB