Answer Question
0
0

Ik ben 25 heb nu 3 miskramen gehad. Nu bloedgeprikt op antistolling. De Anti-cardiolipine (ACL) IgG is verhoogd 32 en moet onder de 20 zijn. Zou dit een oorzaak kunnen zijn van de miskramen? En zo ja wordt hier iets aan gedaan zoals medicatie voorschrijven?
Bedankt alvast.

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Anoniem
Gevraagd op 30 mei 2022 8 41
19 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Anticardiolipine antistoffen geven een verhoogde kans op tromboses: zelfs al op jonge leeftijd. Soms komen tromboses voor in vaten waar tromboses normaal gesproken zelden optreden, zoals lever- of niervaten. Trombose kan een hartinfarct, longembolie of herseninfarct veroorzaken. Ook bij vrouwen die meermalen een miskraam hebben doorgemaakt, worden dergelijke antistoffen nog weleens gevonden. Dit geheel aan verschijnselen wordt antifosfolipidensyndroom genoemd. Het antifosfolipiden syndroom is een auto-immuun ziekte en kenmerkt zich door bepaalde afwijkende bloedtests in combinatie met verhoogde bloedstolling, waardoor trombose kan ontstaan. Daarnaast kunnen patiënten met het antifosfolipiden syndroom een verlaagd aantal bloedplaatjes hebben en kunnen er vaker complicaties in de zwangerschap ontstaan, zoals herhaalde miskramen.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 30 mei 2022 16 14
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Over een behandeling kan ik zo helaas niets zeggen. Eerst zou de oorzaak achterhaald moeten worden

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 30 mei 2022 16 15
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB