Answer Question
Categorie:
0
0

Een 1,5 maand geleden ben ik begonnen met het drinken van 650ml groene smoothie per dag.
( Bijv. Spinazie met een kiwi en een banaan in de blender en opdrinken) Hierin varieer ik in groenten en fruit per dag.

Voor ik hiermee begon was mijn stoelgang max 3x per week naar het toilet.

Nadat ik ben begonnen met het nuttigen van die Smoothies moest ik elke dag naar het toilet. Ideaal dus. Daarnaast nog enkele voordelen ondervonden hiervan.
Dit is dus 5 weken goed gegaan.

Nu heb ik sinds een week na het drinken van een smoothie enorme last van mijn maag/darm gebied. Is niet op 1 plek aan te wijzen maar is het gehele gebied rond de darmen en maag. Is een soort kramp en zeurende pijn. Heb het idee dat dit steeds heftiger wordt. Met paracetamol zakt het na een uur weg…

Met andere voedingsmiddelen eten en drinken heb ik nergens last van dus het moet wel hierdoor komen.

Ik baal hier enorm van en mijn vraag is wat ik moet doen hiermee en wat dit kan zijn?

Wil graag zo gezond bezig blijven maar juist omdat het zoveel pijn veroorzaakt ben ik voor nu genoodzaakt om ermee te stoppen.

Kunt u hier een antwoord op geven?
Mijn huisarts zal het niet weten.

Hoor graag wat van u.

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Pieter Blijenberg
Gevraagd op 21 februari 2016 17 32
7473 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Het zou kunnen dan 650 ml toch net te veel is, of dat je gewisseld hebt met groente of fruit en dat een n iet zo goede combi is

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 21 februari 2016 23 42
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Heb t ook … t blijkt dat een groene smoothie niet zo goed is voor je gezondheid … je slaat stappen over tav vertering … even koken of hapje voor hapje opeten en goed kauwen is mogelijk een remedie

Gemarkeer als spam
Geschreven door Rob
Beantwoord door 23 april 2018 17 53
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord
Gemarkeer als spam
Geschreven door J
Beantwoord door 7 augustus 2018 13 57
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Hi! Het is lastig in kaart te brengen waar het door komt. Zo zou kunnen liggen het aan het type groente of fruit kunnen liggen (sommige zijn beter verteerbaar wanneer deze verhit worden), of wat voor andere voedingstoffen je voor of na het nuttigen van de smoothie eet. Daarnaast zou het ook kunnen dat je te veel vezels binnenkrijgt en je darmen daar wat overprikkeld door raken. Ook is het van belang dat je deze drinkt wanneer je er de tijd voor neemt (dus niet gehaast tussen door onderweg naar werk).

Al met al denk ik dat 650 ml vrij veel is en zou adviseren na te gaan hoe je je voelt wanneer je een mindere hoeveelheid drinkt, bijv. 350ml pd. Gaat het dan beter? Mogelijk is het goed om een pauze van twee weken in te lassen voor je het blenden weer oppakt - om je stoelgang wat rust te bieden. Kortom, dus doe het rustig aan, varieer en drink de smoothies met mate.

Suuces!

Aldus, de Eva de dietiste.

Gemarkeer als spam
Geschreven door Eva
Beantwoord door 10 juni 2022 16 06
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB