Categorie:
0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door Quin
Gevraagd op 8 juni 2021 7 52
29 bekeken

Gisteren heb ik rond 13:00 paracetamol genomen. Vervolgens om 19:00 weer een paracetamol. Voor het slapen om 22:30 heb ik een ibuprofen genomen. Vervolgens (30 min later) kreeg ik last van diarree en overgeven. Heb ik nu een overdosis genomen en wat moet ik nu doen?

Gemarkeer als spam
Geschreven door Suzan
Beantwoord door 8 juni 2021 8 22
Privé antwoord

Hey,

Dat is echt geen overdosis hoor.

Je mag verdeeld over 24 uur ( als volwassene) 1800 mg ibuprofen samen met 4000 paracetamol nemen. Dus 3x de combinatie van 600mg ibuprofen samen met 1000mg paracetamol en dan heb je nog 1000 mg paracetamol die je indien nodig nog extra mag nemen.

Als je misselijk blijft,zou ik wel even de huisarts bellen. Misschien kun je niet goed tegen 1 van beide pijnstillers en is het beter een ander soort te gebruiken.

Groetjes Suzan

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB