0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door Anoniem
Gevraagd op 12 maart 2021 9 07
23 bekeken

Hoi,

Bedankt voor alle medische antwoorden en de mogelijkheid voor nieuwe vragen.

Ik heb een vraag betreft ADHD medicatie,
Al een tijdje neem ik wegens ADD, lisdexamfetamine maar heb gemerkt dat ieder keer als ik een kopje zwarte thee drink de werking verandert, ik wordt soms wel rustiger als de medicatie sterk voelt
Maar soms ook suf en slaperig door een kopje thee. Op internet kon ik maar over de neuroprotect van tea op amfetamines vinden maar heb een andere vraag.

Thee kan volgens mij zorgen dat nieren bepaalde stoffen makkelijker uitscheiden, hoort liesdexamfetamine ook daarbij en heb na een kopje thee nieuwe dosis medicatie nodig? Het lijkt voor mij gevoel wel zo en zou heel prettig zijn als een arts dat kan bevestigen of juist niet.

Met vriendelijke groeten,

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 12 maart 2021 18 49
Privé antwoord

"Thee kan volgens mij zorgen dat nieren bepaalde stoffen makkelijker uitscheiden, hoort lisdexamfetamine ook daarbij en heb na een kopje thee nieuwe dosis medicatie nodig" Als de restanten van medicijnen al in de nieren zitten, heeft het nedicijn de werkzame stoffen al in het lichaam afgegeven, zijn de verwerkt en worden de afvalstoffen via lever en nieren uitgescheiden. Als thee dan al zorgt voor een snellere uitscheiding, wat nog maar de vraag is, dan kan dat geen invloed op de werking van de medicijnen hebben.

Maar de theine in de thee, kan wel net als cafeine invloed op de werking van medicijnen hebben

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB