Categorie:
0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door Duky
Gevraagd op 27 februari 2018 13 52
258 bekeken

M’n jongste dochter van 4 maanden heeft per ongeluk een zetpil van 240mg gekregen in plaats van 120mg. Ze heeft een gewicht van 6.5 kilo. In de laatse 24 uur heeft ze nu in totaal 480mg gekregen. Wat kan ik het beste doen? Moet ik zorgen maken?

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 27 februari 2018 14 50
Privé antwoord

De maximale dosering voor haar leeftijd en gewicht zou 360 mg bedragen. Neem even contact op met je huisarts.

Gemarkeer als spam
Geschreven door Duky
Beantwoord door 27 februari 2018 14 57
Privé antwoord
Net de huisarts gebeld en die geeft aan dat de maximale dosering 480mg is en dat we ons geen zorgen zouden moeten maken. Beetje verwarrend nu.
Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 27 februari 2018 15 15
Privé antwoord

Daar is wel eens vaker wat discussie over. Ik ga uit van de richtlijnen van het Nederlands Kenniscentrum Farmacotherapie bij Kinderen en het Farmacotherapeutisch kompas. Dan zou de maximale dosis per 24 uur voor je kind 360 mg zijn. De vereniging van huisartsen wijkt daar op basis van ervaring nog wel eens vanaf. Ik zou de eerste 8 uur na de laatste zetpil geen paracetamol geven.

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB