« Terug naar overzicht vragen
Geschreven door Anonymous
Gevraagd op 13 augustus 2018 14 18
38 bekeken

wat is hetsijndroom van tietze

Gemarkeer als spam
Geschreven door Anonymous
Beantwoord door 13 augustus 2018 14 57
Privé antwoord
het syndroom van Tietze is: Het syndroom van Tietze is een vorm van ontstekingsreuma. Er is sprake van een chronische ontsteking van het kraakbeen in je borstkas. Kraakbeen is veerkrachtig weefsel dat ervoor zorgt dat je borstkas kan bewegen als je in- en uitademt. Door de ontsteking is het kraakbeen opgezwollen, waardoor in- en uitademen, zuchten en hoesten pijn doet. Het syndroom van Tietze wordt ook wel costochondritis genoemd (costo = rib, chondr = kraakbeen, itis = ontsteking). Het zijn echter twee verschillende aandoeningen: bij het syndroom van Tietze zit de ontsteking aan de voorkant van de ribben, bij costochondritis aan de achterkant. Het syndroom van Tietze is een goedaardige aandoening, maar kan wel veel pijnklachten opleveren. De aandoening komt even vaak voor bij mannen als bij vrouwen

Darmonderzoek: ben ik al aan de beurt?

« Terug naar overzicht vragen

Plaats een antwoord

Alias/Nickname

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]