0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door Catootje
Gevraagd op 20 februari 2019 15 09
37 bekeken

Deze klacht is heel subtiel begonnen bij mijn linker oog. Ongeveer 4 jaar geleden. Tintelingen breiden zich langzaam uit door mijn lichaam. Bij beweging minder last.
Huisarts uitgebreid bloedonderzoek, hier kwam niets uit. Doorverwijzing neuroloog,spier/zenuw onderzoek. Hier kwam ook niets uit. Gebruik op eigen verzoek nu 1 diazepam 5mg voor het slapen gaan. Hierdoor wordt ik minder vaak per nacht wakker door die tintelingen, maar neemt de oorzaak niet weg.Verder gebruik ik pantoprazol 20mg om de dag. Verleden van veel migraine, maar dit is vrijwel over na de menopauze. Ik ben nu 65 jaar.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John
Beantwoord door 20 februari 2019 21 11
Privé antwoord

Heb je veel stress of spanningen?
Waarom gebruik je de pantoprazol?
Heb je nog andere medicijnen?
Heb je nog andere klachten/aandoeningen?

Gemarkeer als spam
Geschreven door Catootje
Beantwoord door 20 februari 2019 22 22
Privé antwoord
Pantoprazol voor maagzuurgerelateerde klachten. Ja veel stress in het verleden. Ben daar grotendeels overheen, oorzaak opgelost. sport veel.
Gemarkeer als spam
Geschreven door Catootje
Beantwoord door 20 februari 2019 22 29
Privé antwoord
Ik gebruik geen andere medicijnen. Tintelingen ook in mijn gezicht, mond en tong. Niet zichtbaar.
Gemarkeer als spam
Geschreven door John
Beantwoord door 21 februari 2019 0 10
Privé antwoord

Het zou een bijwerking van de pantoprazol kunnen zijn. Het kan paresthesie zijn.

Gemarkeer als spam
Geschreven door Catootje
Beantwoord door 21 februari 2019 8 53
Privé antwoord
John, bedankt voor je reacties. Ik ga pantoprazol afbouwen, voeding aanpassen. (calcium, magnesium en B12 neem ik al) Paresthesie verder laten onderzoeken door second opinion neuroloog.

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB