0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door Sanne
Gevraagd op 7 juli 2020 0 47
61 bekeken

Mijn moeder weet sinds kort dat ze DM2 heeft en ik zag haar op dit soort sites dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik kan niet goed vinden wat ik moet wegen omdat de meeste BMI meters voor volwassen zijn. Ik ben eigenlijk bang dat ik straks ook DM2 krijg of een hartaanval of een hoge bloeddruk of andere ziektes. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ik ben een meisje en 15 jaar. Ik ben 1,72 en weeg 85,4 kilo. Ik kan niet zo goed sporten omdat m’n conditie niet zo goed is en ik altijd pijn in mijn knieën heb. Ik wilde naar de sportschool maar voel me niet zo thuis tussen de mannen dus ben ik weer gestopt.

Wat mag ik ongeveer wegen en hoeveel kcal heb je nodig als ik zo snel mogelijk af wil vallen want ik denk dat calorieën tellen niet zo moeilijk is en ik wil graag dun zijn

Gemarkeer als spam
Geschreven door Suzan
Beantwoord door 7 juli 2020 8 33
Privé antwoord

Hey,

Je zou eens kunnen rondkijken of er een andere sportschool in de buurt is waar ook lessen voor jongeren zijn. Of waar een vrouwelijke trainer werkt,als je dat prettiger vindt. Vaak kan men in de sportschool ook voedings advies geven. En anders zou je een diëtist kunnen vragen om advies.
Want ik denk dat je er verstandig aan doet om onder begeleiding te gaan afvallen. En zo snel mogelijk dun willen worden is niet gezond! Verantwoord bewegen in combinatie met voldoende en vooral de juiste voeding is beter dan alleen calorieën tellen,omdat je dan misschien niet altijd voor het voedsel kiest wat jou lichaam nodig is. Vaak werkt een sportschool ook samen met een fysio, mocht je weer last van je knieën krijgen,kan er overlegd worden wat voor oefeningen voor jou al dan niet geschikt zijn.

Vraag je ouders eens wat jullie zorgverzekering kan betekenen, soms bieden die ook dit soort gezond beweegprogramma's voor jongeren aan.

En je zou bij de huisarts je bloedsuiker kunnen laten controleren, als je bang bent ook DM2 te hebben. Dan hoef je je over die vraag geen zorgen te maken.

Heel veel succes, je bent er in elk geval al goed mee bezig!

Groetjes Suzan

Gemarkeer als spam
Geschreven door Sanne
Beantwoord door 7 juli 2020 12 19
Privé antwoord

Hoi Suzan

Dank je wel voor je antwoord.
Ik ben er nu niet bang voor maar meer voor later.
Ik weet dat we alleen de goedkoopste verzekering hebben en geen extra verzekering.
Eigenlijk durf ik niet goed naar een diëtiste want dan moet ik eerst langs de huisarts en ik vind het lastig als mijn ouders het weten want die vinden dat je moet genieten van het leven en als ik dan iets verplicht anders moet doen ben ik bang dat ze gaan zeuren.

Gemarkeer als spam
Geschreven door Suzan
Beantwoord door 7 juli 2020 13 12
Privé antwoord

Hoi,

Ik zou het toch eens met je ouders er over hebben. Zeker omdat je moeder zelf nu DM2 heeft,daar moet ze jou tegen beschermen dat jij dat straks ook krijgt!
En als jij je fitter voelt, kan je nog meer van het leven genieten!
Hoe het precies met jou zorgverzekering zit, weet ik natuurlijk niet. Maar bij sommige vallen dit soort beweegprogramma's wel in het basis pakket. Juist om te voorkomen dat de jeugd op latere leeftijd gezondheids klachten gaat krijgen. Informeren kost in elk geval niks😉
Kijk eens op websites van sportscholen bij jou in de buurt, misschien is er één bij waar een voedingsadviseur aan verbonden is. Dan hoef je niet via de huisarts,maar kan je het gewoon daar vragen.
Soms kan je al veel doen aan je eet patroon zonder dat je moeder speciaal voor jou anders hoeft te koken. Door meer groente en minder aardappels te eten en gezond te snacken en water te drinken ipv frisdrank kan je ook beter eten. En de momenten waarop je eet spelen ook mee in je verbranding. Maar dat kan iemand die daar echt verstand van heeft,je beter uitleggen. En kan ook per persoon verschillend zijn.

Groetjes Suzan

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB