- Anoniem
Ik ben Marleen 51 en ik heb al 2 jaar oedeem in mijn benen ter gevolg van een behandeling, maar onlangs kreeg ik ook hartkloppingen en benauwdheid en een opgezwollen buik. Ik ben naar de dokter geweest voor een bloedonderzoek en die heeft gezegd dat alles er goed leek uit te zien. Ik moet nog naar een Cardioloog, maar ik had online gelezen dat bij hartfalen het eiwit in het bloed verhoogd is, kan mijn dokter dit gemist hebben of heb ik waarschijnlijk geen hartfalen. Ik heb wel niet aan hem gezegd dat ik aan hartfalen dacht. Als ik hartfalen heb op mijn leeftijd, wat wil dat zeggen over mijn levensverwachting?
Huisarts.nlBij hartfalen is er een bepaald eiwit verhoogd. Dat geeft dan aan dat er schade aan de hartspier is ontstaan. Maar hartfalen lijkt me wat ver gezocht. Eerst maar eens naar de cardioloog
AnoniemBedankt, ik panikeer gewoon snel. Maar zou de dokter die eiwitten gezien hebben?
Huisarts.nlAls daar specifiek naar gekeken is wel. Maar het is niet onderdeel van een algemeen bloedonderzoek.
AnoniemBedankt.
AnoniemIk mag maandag pas naar de cardioloog en ik blikf piekeren over hartfalen, zeker omdat ik een zoontje heb. Ik las wel dat oedeem bij hartfalen vaker beneden in de benen is en niet in het bovenbeen zoals bij mij, klopt dit volgens u? Heeft u misschien een idee wat het anders kan zijn, hartkloppingen en pijn aan het borstbeen. Ik veronderstel wel dat het oedeem niet door hartfalen komt, het zou een enorm toeval zijn als dat net gebeurd na een spataderbehandeling toch? En ik heb al 2 jaar oedeem maar nog maar enkele maanden last van hartproblemen. Misschien een bijwerking van Burinex?
Huisarts.nlHet kunnen bijwerkingen van het medicijn zijn of klachten door angst/stress en spanningen
AnoniemZeer erg bedankt, maandag moet ik naar de cardioloog. Nu maar hopen dat het niets ernstig is. Nogmaals bedankt voor uw hulp. 🙏 🙏 🙏
AnoniemIk wil u even laten weten dat ik geen hartfalen heb, een hele opluchting. Ik dacht dat u dat misschoen zou willen weten. Zeer erg bedankt 🙏 voor uw hulp!
Huisarts.nlFijn dat je dat nog even laat weten. Dat is dan toch al een hele zorg minder voor je