- Anoniem
Gister zag ik ineens kleine witte wormpjes in mijn ontlasting. Ik heb op internet gekeken en er staat dat je een medicijn kan nemen, maar ik vroeg me af of dit noodzakelijk is of dat ik het beter kan afwachten. Ook vroeg ik me af hoe het kan dat ik dit krijg, omdat mijn hygiƫne niet slecht is.
Huisarts.nlIk zou maar niet afwachten en morgen de kuur gaan halen.
Besmetting met aarsmaden ontstaat door het inslikken van eitjes van deze parasiet. Aarsmaden leven in de darm maar ze komen ās nachts naar buiten en leggen eitjes rond de anus. Daar veroorzaken de eitjes jeuk aan de anus en in de bilspleet. De besmette personen (meestal kinderen) gaan vervolgens krabben en de eitjes blijven kleven aan de vingers en onder de nagels. De eitjes kunnen vervolgens overal aan blijven kleven: eten, speelgoed, deurknoppen en aan andere mensen. Deze eitjes kunnen buiten het lichaam lang in leven blijven.
Huisarts.nlPS
Ook andere huisgenoten zouden eigenlijk de kuur moeten doenAnoniemHeel erg bedankt, ik ga het morgen meteen halen!