Keelpijn of keelontsteking (faryngitis) ?
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • #2008266 Reageren
    Huisarts.nl

    Hallo,

    Sinds anderhalve week heb ik keelpijn. Slikken doet zeer en mijn stem is ook schor/hees. Ik heb zuigtabletten geprobeerd en thee met honing maar het gaat niet over. Ik heb lichte verhoging en mijn lymfeklieren zijn iets dikker dan normaal. Omdat ik vrij veel moet praten, vind ik het nu vervelend worden omdat mensen me amper kunnen verstaan. Is het verstandig om naar de huisarts te gaan of zal ik het nog een paar dagen aankijken?

    #2008267 Reageren
    Anoniem

    Als je keelpijn langer dan een week aanhoudt, is het raadzaam om naar de huisarts te gaan. Antibiotica zijn alleen werkzaam als de ontsteking bacterieel is. Als je verhoging hebt en lichte keelpijn zou je paracetamol kunnen nemen.

    #2008268 Reageren
    Huisarts.nl

    Hoeveel paracetamol mag ik per dag gebruiken?

    #2008269 Reageren
    Huisarts.nl

    Maximaal 4000 mg per dag.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Keelpijn of keelontsteking (faryngitis) ?
Je informatie:



Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe