Nieuwe campagne Voedingscentrum: ‘De waarheid op tafel’

Uit onderzoek blijkt dat 33% van de Nederlanders wel eens in verwarring is over eten. Met name jongeren tot 29 jaar geven aan te twijfelen, zo legt Het Voedingscentrum uit. 48% van hen raakt wel eens in de war na gesprekken over wat wel of niet gezond is om te eten. Daarom is Het Voedingscentrum een nieuwe campagne gestart, met de naam ‘De waarheid op tafel’.

Op zoek naar informatie, wat is juist?

Diezelfde groep jongeren uit het onderzoek van onderzoeksbureau GfK, zoeken ook vaak naar informatie over gezond eten op internet. Daarnaast blijkt dat 46% van de jongeren tussen de 18 en 29 jaar, minimaal 1 keer per week naar informatie over voeding op zoekt gaat. Hierbij moet worden gedacht aan een recept, calorie informatieve of tips voor gezonder eten. Ook met familie en vrienden wordt er veel gepraat over voeding. Daardoor ontstaat er ook regelmatig verwarring. Want wie heeft nu gelijk, wat is gezonde voeding en wat niet? Daarnaast zijn jongeren ook nog eens zeer beïnvloedbaar door mening van anderen. 33% van hen geeft aan anders te gaan denken over gezonde voeding door gesprekken hierover.

‘De waarheid op tafel’

Met de campagne ‘De waarheid op tafel’ wil Het Voedingscentrum, aan de hand van veelgehoorde stellingen, mensen aan het denken zetten over voeding. Het internet staat vol met informatie over voeding en iedereen heeft er zo zijn eigen mening over. Dat kan niet altijd kwaad, maar er doen verhalen de ronde die kunnen leiden tot een eenzijdig eetpatroon. De website van de campagne kan hierin duidelijkheid brengen. Op de site staan twintig stellingen beschreven, met de visie hierop van Het Voedingscentrum. De informatie die nu op de website staat is samengesteld uit signalen die Het Voedingscentrum iedere dag opvangt via bijvoorbeeld social media, e-mails en gesprekken aan de eettafel.

Bron: Het Voedingscentrum

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *