Ernstig?
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • #1991516 Reageren
    Huisarts.nl

    Hallo, ik heb de laatste tijd last van allerlei pijntjes in mijn bovenlichaam. Recentelijk heb ik een zeurend gevoel ergens bij de longen en midden in het bovenlichaam. Ook heb ik last van (maag)zuurbranden, daarnaast in het verleden ook veel last gehad van een krampachtige pijn in de bovenrug.

    Ik heb langdurig stress gehad, misschien een paar jaar, en nu ben ik bang dat er iets heel ernstigs met de hartslagader aan de hand is. Voor de borst en rug heb ik al een thoraxfoto gehad, dan weet ik niet hoe goed dat te beoordelen is.

    Ik ben overigens 21 jaar met nog schone bloedvaten.

    Groet,

    Thomas Hoyle.

    #1991517 Reageren
    Huisarts.nl

    Ik denk dat je vooral last van het maagzuur en je maag.
    Dat kan vervelende klachten geven net onder en achter je borstbeen. Ga naar de huisarts. Die kan er een maagzuurremmer voor voorschrijven.

    #1991518 Reageren
    Anoniem

    Nee, dat gebruik ik sinds gisteren. Het is nu de pijn ergens bij de slokdarm.

    #1991519 Reageren
    Huisarts.nl

    Welke maagzuurremmer gebruik je?

    #1991520 Reageren
    Anoniem

    pantoprazol aurobindo 40 mg, protonpompremmer(ppi), ik krijg er wsl hoofdpijn van en misschien wat jeuk.

    #1991521 Reageren
    Anoniem

    Trouwens, tijdens het eten van ijs, krijg ik hevige pijn in de slokdarm.
    Wat betekent dat? Kramp?

    #1991522 Reageren
    Huisarts.nl

    Ga dan naar de huisarts en vraag om een andere als je er bijwerkngen van hebt.

    #1991523 Reageren
    Huisarts.nl

    Het is mogelijk dat je slokdarm beschadigd is door maagzuur.

    #1991524 Reageren
    Anoniem

    Wat moet er dan gebeuren?

    #1991525 Reageren
    Huisarts.nl

    Dan krijg je andere medicijnen

    #1991526 Reageren
    Anoniem

    Hoe wordt dat dan vastgesteld?

    #1991527 Reageren
    Anoniem

    Zo, deze donderdag bij de huisarts geweest, verteld dat ik er moeilijk mee kan leven als het weer komt. Hij zegt dat het door mijn angst komt. En dat er na 1 dag medicatie er nog niks over te zeggen valt. Ik mijn medicatie langer gebruiken. Een beschadiging van de slokdarm twijfelt hij niet over.
    Groet, Thomas.

    #1991528 Reageren
    Anoniem

    Dan maar eens even doorgaan met de medicatie en kijken hoe het dan gaat

    #1991529 Reageren
    Anoniem

    Brandend maagzuur heb ik niet zo’n last meer van maar heb wel last van een krampende sensatie vlak voor de borstwervels, waar ligt dat aan?

    #1991530 Reageren
    Anoniem

    dat is dus de slokdarm die je voelt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
Reageer op: Ernstig?
Je informatie:



Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe