2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
- Anoniem
Als je ooit 1x besmet bent door het koortslip virus (herpex simplex) blijf dit voor altijd in je lichaam en komt periodiek weer naar boven.
Mijn vraag is: als het naar boven komt en je bent besmettelijk, kun je dan alleen nieuwe mensen besmetten die het virus nog niet hebben?
Of kan jouw besmetting bij iemand ook leiden tot een reactivatie van het virus?
De ham-vraag: kan ik mijn vriend met koortslip gewoon zoenen omdat ik het virus eenmaal al heb?!
Huisarts.nlJe kunt er een nieuwe koortlip van krijgen
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)