- Huisarts.nl
Deze moedervlek zit al enige jaren op mijn rug, maar enkele dagen geleden begon hij ineens te jeuken. De jeuk kom vooral opzetten bij aanraking van/druk op de moedervlek. De jeuk is niet constant, maar komt af en toe opzetten. Is dit iets om mij zorgen over te maken? Ik ben bang dat mijn huisarts hem meteen weg wil snijden als ik bij hem langs ga.
Huisarts.nlIk zie niets bijzonders aan de moedervlek. Waarom denk je dat de huisarts die meteen weg wil snijden? Dat doet die beslist niet als daar geen reden voor is.
AnoniemIk lees op internet overal dat een moedervlek niet hoort te jeuken en dat jeuk een signaal is om de huisarts te bellen. Verder staat er dan dat de huisarts hem dan waarschijnlijk weg gaat snijden om te laten onderzoeken, dus vandaar dat ik daar bang voor was.
Huisarts.nlEen moedervlek kan best wel een een keer jeuk veroorzaken. Maar dat is dan nog lang geen reden om ze weg te snijden.
AnoniemOké bedankt, ben ik weer een beetje gerustgesteld :)! Maar als ik je goed begrijp is het dus sowieso niet nodig om de huisarts te bellen?
AnoniemIn principe niet. Als de moedervlek plotseling gaat groeien, een andere vorm of een heel andere kleur krijgt, ga dan naar de huisarts.
