Answer Question
0
0

Ik heb atopisch eczeem. Al jaren last van eczeem rond de mond en smeer dit ook al een aantal jaar met Elidel als het erg is. Nu kreeg ik het daar nooit helemaal mee onder controle. Kwam altijd terug en mijn mondhoeken waren altijd kapot. Ik ging op onderzoek uit en kwam erachter dat ”clownseczeem” veroorzaakt kan worden door cosmetica en hormoonzalven. Nu zit er in Elidel geen hormoon, maar gebruikte ik voor overdag wel cosmetica, vooral dagcreme.
Je zou dan moeten stoppen en na 3 maanden zou het genezen zijn.

Overal lees ik dat de eerste 2 weken het erger wordt. En je dus echt geen hormoonzalf of cosmetica mag smeren.
Maar ik kom er niet achter of ik er dan ook geen vettige zalf op mag smeren? Omdat het zo ontzettend droog is, het trekt, doet pijn. Met eten of praten als er niks qua vettig op zit, lukt dat amper. Dus ik smeer er pure shea butter op. Alleen ben ik nu al zeker 2 weken bezig, het is 2 dagen echt weg geweest, maar nu 10x zo hard terug. Ik vraag me dus af of ik er echt helemaal NIKS op moet smeren? Dus gewoon als je hebt gewassen, je gezicht droog deppen en dan niks?

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Anoniem
Gevraagd op 1 november 2020 21 11
188 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Helemaal niks smeren !

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 1 november 2020 21 31
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Na 2 weken niks gesmeerd te hebben. Ben ik afgelopen maandag weer begonnen met alleen cetomacrogol smeren. De schilfers verdwenen vrijwel direct en had zag er super goed uit.
Nu een aantal dagen verder is mijn huid rondom mijn mond weer extreem rood geworden. Hoort dit erbij?! Of..?

Gemarkeer als spam
Geschreven door J.A.
Beantwoord door 19 november 2020 13 45
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Het zou van de crème kunnen zijn

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 19 november 2020 17 44
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Wat zou ik dan kunnen smeren? Want ik las dat deze crème wel mocht na 2 weken niks te hebben gebruikt.

Gemarkeer als spam
Geschreven door J.A
Beantwoord door 20 november 2020 7 58
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

"Want ik las dat deze crème wel mocht na 2 weken niks te hebben gebruikt." Dat kan dan wel, maar als je dan vervolgens weer terug bij af bent, heb je er natuurlijk niets aan. Misschien goed om eerst maar eens naar de dermatoloog (terug) te gaan

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 20 november 2020 17 36
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB