Injectie De Quervain

Reageren
0
0

Mijn hoogbejaarde vader kreeg een injectie i.v.m. zijn aanhoudende klachten van De Quervain. Al tijdens het geven van de injectie ontstond een bobbel op de pols, die door de arts is weg gemasseerd. Achteraf vond ik het vreemd dat er een bobbel ontstond, het leek erop dat het middel alleen subcutaan was toegediend. Is dit de bedoeling? De klachten zijn overigens niet verminderd, zelfs iets toegenomen.

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Pieter Blijenberg
Gevraagd op 23 juni 2015 11 20
378 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Die vraag kan ik alleen maar beantwoorden als ik weet welk middel er is geïnjecteerd.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 23 juni 2015 11 41
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Ik weet alleen dat het een corticosteroid was, de huisarts noemde prednison. De specifieke naam van het middels is mij onbekend.

Gemarkeer als spam
Geschreven door unknown
Beantwoord door 23 juni 2015 11 58
0
Het antwoord hierboven is van mijzelf, had vergeten de naam in te vullen.
(Marcha at 23 juni 2015 12 00)
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Het is inderdaad mogelijk dat Prednison(Prednisolon) subcutaan wordt geïnjecteerd. Als de ontsteking heel erg oppervlakkig ligt kan dat voldoende zijn.
Een bultje op de plaats van injectie kan ontstaan. Dat is verder geen probleem. Het kan enkele dagen duren voordat het middel werkt. Of de injectie effectief genoeg is zal dan moeten blijken.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 23 juni 2015 12 19
0
De injectie is een week geleden gegeven en er heeft geen pijnvermindering plaatsgehad, zelfs een toename van de pijn.
(Marcha at 23 juni 2015 12 39)
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]