Answer Question
Categorie:
0
0

Goedendag,

Ik slik sinds twee weken medicatie ivm depressie namenlijk Amitriptyline (1ste week 10 mg, 2de week 20 mg) voor het slapen gaan, maar ivm vervelende bijwerkingen moet ik per vandaag gelijk overstappen naar Citalopram (komende week 10 mg). Ik heb alleen online gelezen dat de combinatie van deze twee medicijnen kan leiden tot een serontine vergiftiging en dus het serotinesyndroom, wat levensbedreigend kan zijn.

Nu ga ik deze twee medicijnen niet tegelijk slikken, maar stap ik wel abrupt over van de een naar het ander. Kan dit kwaad? Oftwel; Geld dit risico alleen bij de combinatie of ook als je de twee medicijnen opeenvolgend inneemt (dus een marge van 24 uur ertussen).

Alvast bedankt!

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Anoniem
Gevraagd op 18 januari 2021 10 47
90 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Nee, dat kan geen kwaad bij deze doseringen

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 18 januari 2021 17 35
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB