pukkels/acne op billen

Reageren
Categorie:
0
0

ik heb al ruime tijd last van pukkels op mijn billen. Al bij mijn eigen huisarts geweest, en heb zalf en antibiotica kuren gekregen. Maar helaas komt het zo weer terug. Zie foto. Graag advies wat het is en wat ik eraan kan doen?
Ik weet alleen dat ik de pukkels/acne heb gekregen na start van MTX. misschien daar een verband? Ik ben sarcoïdose patiënt. Ben vrouw van 37 jaar.

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Pieter Blijenberg
Gevraagd op 24 augustus 2015 15 29
315 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Het is heel goed mogelijk dat de MTX de oorzaak voor de acne is. MTX remt namelijk de aanmaak van foliumzuur. Hierdoor kan dan de acne en andere huidinfecties ontstaan. Normaliter wordt er daarom naast MTX ook vaak foliumzuur voorgeschreven. Overleg het met de huisarts.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 24 augustus 2015 15 48
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Ik heb hier ook een beetje last van maar meer vlekjes op me billen want je voelt ze niet soms wel ik scrub me billen regelmatig en dan gaat het iets beter naar de dokter durf ik niet ik ben nog maar 18 maar wat is de oorzaak hiervan

Gemarkeer als spam
Geschreven door anonien
Beantwoord door 27 augustus 2015 10 46
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Daar kan ik je zo ongezien geen antwoord op geven. Scrubben is niet altijd goed……
Misschien toch goed om even naar de huisarts te gaan. Die kan er dan even naar kijken.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 27 augustus 2015 13 07
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]