Answer Question
0
0

Het lijkt mij dat nierstenen een gevolg zijn van het slikken van ijzertabletten; mijn lichaam lijkt ze niet te kunnen verwerken. Bij inname word ik ook misselijk en soms moet ik er van overgeven en komen ze er weer uit.
Anemie sinds 2016, toen bloedtransfusie. In 2022 HB van 5,1 nu 6,7. Medicatie: ferrofumeraat 200 mg. 2xper week 1 tablet.
Sinds kort dus nierstenen en ik las dat dit een bijwerking van ijzertablet- inname kan zijn.
De huisarts adviseert door te gaan met genoemde medicatie, terwijl mijn lichaam aan alle kanten roept “stoppen daarmee”. Is er een alternatief voor opheffen anemie?
Eerder maag-darmonderzoek heeft niet de oorzaak van anemie gevonden en bij navraag blijkt het onvindbaar.
Ik ben een vrouw van 67 jaar. Adviseert u ook dit medicijn en dan ook de bijwerking maar?

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Anoniem
Gevraagd op 3 juni 2022 13 09
13 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Ik denk niet dat het door de medicijnen komt

https://www.lumc.nl/patientenzorg/praktisch/patientenfolders/nier-stenen#:~:text=Risicofactoren%20voor%20nierstenen&text=Te%20veel%20calciumuitscheiding%20in%20de,van%20urinezuur%20met%20de%20urine.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 3 juni 2022 21 53
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB