Categorie:
0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door Angelajj
Gevraagd op 6 december 2017 17 49
104 bekeken

Ik ben sinds begin oktober gestopt met de pil ivm kinderwens. Nu heb ik, sinds ik gestopt ben, na elke menstruatie ook nog eens een dag of 5 bruine afscheiding met zwarte klonten. Dit stopt telkens 2 dagen voor mijn ovulatie. Ik heb een cyclus van 25/26 dagen. Is dit nog het ontpillen? Kan ik er wat tegen doen, want ik vind het niet fris om te vrijen als ik die dikke bruine afscheiding heb en dat maakt een kindje verwekken wel moeilijk.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 6 december 2017 18 04
Privé antwoord

Dat kan inderdaad nog een gevolg van het stoppen met de pil zijn. Je kunt er helaas weinig aan doen. Het zal ook weer stoppen

Gemarkeer als spam
Geschreven door Anoniem
Beantwoord door 7 december 2017 11 56
Privé antwoord
Bruine afscheiding of een korte cyclus kan wijzen op een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie omdat het oestrogeen dan relatief te hoog is ten opzichte van het progesteron. Gebruik van de pil versterkt die oestrogeendominantie, naast dat hij je lichaam berooft van voedingsstoffen als zink, magnesium en vitamine B. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie, ook hoe je dat weer bijstuurt. Onder andere natuurlijke progesteroncrème. Het bijsturen van je hormonen kan de vruchtbaarheid ook verbeteren. Voor het moment kan een stukje natuurspons inbrengen helpen om geen last te hebben van de afscheiding tijdens het vrijen.

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB