Categorie:
0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door Desire1968
Gevraagd op 2 december 2017 20 27
108 bekeken

Hallo,

Mijn huisarts vroeg
Of ik supplementen gebruikt omdat mijn b12
Waardes hoog zijn. Maar ik gebruik niks
Oh zei ze maar het maakt
Niks uit zei ze. Maar hoe
Kan het dat mijn b12 verhoogd zijn en kan het kwaad? Ik heb nl de laatste maand steed een hele
Opgezette maag en
Buik en heb daar nu maagtabletten voor gekregen.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 2 december 2017 20 32
Privé antwoord

Waarschijnkijk krijg je dan toch via voeding veel B12 binnen. De maagklachten, komen daar niet van

Gemarkeer als spam
Geschreven door Anoniem
Beantwoord door 8 december 2017 17 48
Privé antwoord
Bij een hoge b12-waarde kan er een onderliggende kwaal zijn. In het algemeen is het zo dat als het ene stofje te hoog is dat er een ander stofje te weinig kan zijn maar ik weet niet hoe dat bij B12 is. Bloedwaardes zeggen ook vooral iets over wat er in je bloed zit. Bij maagproblemen kan je voeding een rol spelen, vooral teveel snelle suikers en te weinig vezels. Verder een slechte darmflora. Ook kunnen er tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren spelen. Bij maagzuurproblemen speelt namelijk vaak een tekort aan maagzuur, waardoor het eten niet goed verteert, waardoor je last kan krijgen van brandend maagzuur. Maagzuurremmers zorgen voor nog meer tekorten in je lichaam aan diverse vitaminen en mineralen.

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB