0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door Pieter Blijenberg
Gevraagd op 1 mei 2015 13 55
1919 bekeken

Ik heb de laatste tijd last van een knijpend gevoel in de keel.

Wat zou dat kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Thomas Hoyle.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 1 mei 2015 17 45
Privé antwoord

Heb je naast dat gevoel ook nog andere klachten? Benauwdheid, Duizelig, Verkouden, het gevoel dat je te weinig lucht in je longen krijgt, vaker diep moeten inademen?

Gemarkeer als spam
Geschreven door Thomas
Beantwoord door 1 mei 2015 18 26
Privé antwoord
Dat zijn behoorlijk subjectieve maatstaven, wel bij stress soms plotseling duizelig. Daarnaast ook last van geïrriteerde keel en opgezwollen lymfeklieren in de hals. Ook een tijdje geleden promethazine geslikt maar toen last gekregen van ademdepressie… Sindsdien voel mij ook grieperig, ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft… Met vriendelijke groet, Thomas Hoyle.
Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 1 mei 2015 18 42
Privé antwoord

Als je opgezette lymfeklieren in de hals hebt, zou dat het knijpend gevoel in de keel wel kunnen verklaren.
Wat was de reden om Promethazine te gebruiken?
Hoe lang heb je de klachten al?

Gemarkeer als spam
Geschreven door unknown
Beantwoord door 1 mei 2015 19 37
Privé antwoord
Sinds een paar weken of zo, De Promethazine gebruikte ik voor het slapen, maar dat had vreselijke bijwerkingen. Daarna dus meer gebruikt.
Gemarkeer als spam
Geschreven door unknown
Beantwoord door 1 mei 2015 19 38
Privé antwoord
meer = niet meer
Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 1 mei 2015 23 20
Privé antwoord

Vreemd dat iemand dit als slaapmiddel voorschrijft. Maar de klachten zouden daar niet van moeten zijn.
De opgezwollen lymfeklieren in de hals impliceren eigenlijk een infectie. Dat grieperige gevoel past daar dan wel bij. Vraag je huisarts om een bloedonderzoek waarbij je ontstekingswaarden worden nagekeken.
Heb je nog andere aandoeningen/ziekten of gebruik je ook nog andere medicijnen?

Gemarkeer als spam
Geschreven door unknown
Beantwoord door 5 mei 2015 3 56
Privé antwoord
Oxazepam en escitalopram
Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 5 mei 2015 14 47
Privé antwoord

Die zouden dat gevoel ook niet moeten veroorzaken, tenzij je hyperventileert.
Vraag zoals gezegd een bloedonderzoek bij de huisarts als de klachten blijven aanhouden

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB