Langdurig gebruik Midalgan

Reageren
0

Mijn moeder is 68 en gebruikt elke dag al jarenlang Midalgan op haar benen omdat ze zegt dat het enige is wat helpt tegen de pijn.
Wij hebben al gezegd dat ze er mee moet stoppen of op zijn minst wat te minderen maar dan wordt ze kwaad. Wij mogen er niet mee bemoeien.
Wij maken ons zorgen dat het haar zenuwen of spieren aantast. Is dat zo?
Alvast bedankt voor uw hulp en excuses voor het Nederlands – Engels is mijn moedertaal.

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Pieter Blijenberg
Gevraagd op 11 april 2016 18 30
199 bekeken
Privé antwoord

Er is niks mis met het Nederlands hoor…….
De huid kan door langdurig gebruik dunner worden en minder gevoelig. Voor het overige zal er niet meer schade ontstaan.
Zalven als Midalgan, kunnen inderdaad een pijnstillend effect hebben. Andere pijnstillers die wellicht zouden werken, zijn in de regel nog schadelijker.

Geschreven door Tandor
Beantwoord door 11 april 2016 19 08
Privé antwoord

Als niet helemaal duidelijk is waar de pijn vandaan komt, zou het natuurlijk beter zijn om een arts te raadplagen

Geschreven door Tandor
Beantwoord door 11 april 2016 19 09
Privé antwoord

Denk dat ze het op zich zelf moet bepalen maar het kan wel raadzaam zijn om wat aan de oorzaken te doen. pijnen zijn vaak een signaal dat er iets niet goed zit in je lichaam.
zo kan verzuring van het lichaam een rol spelen in de pijnklachten. Dan is het zaak de voeding aan te passen, zo min mogelijk suiker en veel basische voeding. Verder kan er een tekort zijn aan stoffen als magnesium, vitamine B, in het bijzonder vitamine B12, en vitamine D. ook kan soms carnitine helpen voor de spieren.
merk zelf dat een speciale zonnebank met blue lite kan helpen voor de vitamine D en ontspannen spieren.

Geschreven door unknown
Beantwoord door 11 april 2016 21 06
Privé antwoord

Mag het elke dag midalgan tegen spierpijn