Categorie:
0
0
Gemarkeerd als spam
Geschreven door John (moderator)
Gevraagd op 13 maart 2017 13 24
621 bekeken

Bij Kassa of Radar heb ik een uitzending gezien dat de maagbeschermer Omeprazol (ik slik 20 mg) osteoporose veroorzaakt.
Nou is bij mij 2 jaar geleden osteoporose vastgesteld en kreeg ik Natriumrisedronaat 35 mg voorgeschreven. Deze verdroeg mijn maag echter zo slecht dat ik daarbij de maagbeschermer Omeprazol voorgeschreven kreeg.
Ben ik nou voor niets aan het slikken, de ene pil om osteoporose tegen te gaan en de ander die osteoporose veroorzaakt?

Graag uw reactie

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 13 maart 2017 16 56
Privé antwoord

Het is een bijwerking die maar zeer zelden voorkomt. Bij minder dan 0,01% van de gebruikers. Het is kiezen tussen 2 kwaden.

Gemarkeer als spam
Geschreven door Loes
Beantwoord door 13 maart 2017 17 36
Privé antwoord
Beste Tandor waar vind ik die informatie dat het maar bij minder dan 0,01% van de gebruikers voorkomt. Schrijf je dit vanuit je kennis als arts?
Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 13 maart 2017 17 45
Privé antwoord

Dat is terug te vinden in het Farmacotherapeutisch kompas. Bij de bijwerkingen van Omeprazol en dan bij hypocalciëmie
https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/o/omeprazol

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB