Answer Question
0
0

Man, 67 jaar, na afgelopen weekend wat getobt te hebben met wat lijkt op een blaasontsteking heeft de cardioloog vanmorgen (ik had toevallig daar een afspraak) Azitromicina, een antibiotica, voorgeschreven. Na inname hiervan kreeg ik het plots koud en warm, begon hevig te trillen en te klappertanden. Bij controle bleek de bloeddruk te zijn opgelopen tot 188/98 en de hartslag 172 (normaal heb ik 50) Op advies van de apotheek heb ik een paracetamol ingenomen.
Patiënt ligt nu uitgeput in bed.
Wat is hier aan de hand?

Gemarkeerd als spam
Geschreven door Anoniem
Gevraagd op 4 juni 2018 21 07
80 bekeken
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Ik heb 2 dagen een schaafwond die best wel groot is nu is er zand in gekomen en komt er pus uit.
ik krijg het zand er zelf niet uit wat moet ik doen?

Gemarkeer als spam
Geschreven door adrib
Beantwoord door 4 juni 2018 21 31
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

@ man 67
Het kan dus een reactie op de antibiotica zijn.Was het een eenmalige dosis van 1000 of 1500 mg?

@Anoniem met schaafwond:
Volgende keer even een eigen topic aanmaken. Niet met een nieuwe vraag reageren in een bestaand topic a.u.b.
Ga met de klachten naar de huisarts.

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 4 juni 2018 22 06
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Slechts 500mg, apotheek dacht dat het niet van de antibiotica kon zijn, wellicht de bestaande blaasontsteking. Maar wij vinden het toch wel heel toevallig, een half uur na inname. Patiënt ligt nu gelukkig te slapen, het shaken is gestopt, de koorts hopelijk gezakt. Morgen nog zo’n capsule zie ik even niet zo zitten.
Dank voor je reactie

Gemarkeer als spam
Geschreven door M
Beantwoord door 4 juni 2018 22 26
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Ik zou morgenvroeg toch in ieder geval de huisarts even bellen en even geen nieuwe capsule geven

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 4 juni 2018 23 22
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Huisarts denkt toch aan een heftige reactie van de ontsteking, heeft voor de zekerheid wel de antibiotica gewijzigd.

Gemarkeer als spam
Geschreven door M
Beantwoord door 5 juni 2018 14 24
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Even afwachten dan..

Gemarkeer als spam
Geschreven door John (moderator)
Beantwoord door 5 juni 2018 14 26
Antwoord toevoegen
0
Privé antwoord

Ja, dank je John.
Mijn voorafgaand berichtje met antwoord van 500 mg vond ik niet terug. Iets misgegaan waarschijnlijk;-).

Gemarkeer als spam
Geschreven door M
Beantwoord door 5 juni 2018 15 43
Antwoord toevoegen

Plaats een antwoord

Attach YouTube/Vimeo clip putting the URL in brackets: [https://youtu.be/Zkdf3kaso]
Upload een bijlage.
Allowed file types: zip.doc.docx,pdf,xls,xlsx,jpg,jpeg,png,gif
Max file size: 1.0 MB